.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش رحیم مشایی به اظهارات علی مطهری

رييس دفتر رييس‌جمهور در پاسخ به پرسشي درباره اظهارات اخير علي مطهري در مورد رييس‌جمهور گفت: اين مساله را بايد معاونت حقوقي پي‌گيري كند.

اسفنديار رحيم‌مشايي كه صبح شنبه در حاشيه‌ نشست « ثبت ملي چادر و حجاب اقوام ايراني» در جمع خبرنگاران سخن مي‌ِگفت، در پاسخ به پرسشي درباره آنچه اظهارات علي مطهري درباره يكي از سران فتنه‌ خواندن احمدي‌نژاد، عنوان شد، و اين كه آيا رياست‌جمهوري قصد دارد از مطهري به اين دليل شكايت كند افزود: اين مساله را بايد معاونت حقوقي پي‌گيري كند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا معاونت حقوقي اين اقدام را انجام خواهد داد يا نه؟ نيز اظهار كرد: حتما تمام اين موارد را پيگيري مي‌كنيم؛ البته شكايت زياد شده ولي ما جوابي از اين شكايت‌ها نگرفته‌ايم.

رييس دفتر رييس‌جمهور، ادامه داد: من چه چيزي بگويم! واقعا اين سخنان جاي تاسف دارد! بايد تاسف خورد كه چنين حرف‌هايي زده مي‌شود و من متاسفم؛ اين قدر اين نوع صحبت‌ها و كارها سخيف و دور از انتظار است كه نقد و بحث در مورد آن‌ها حتي موضوعيت ندارد.

مشايي در پاسخ به اين پرسش كه منظور از اين سخنان چيست و چرا برخي افراد اين گونه سخن مي‌گويند و آيا آنها با اين سخنان به دنبال اين نيستند كه بر عملكرد سران فتنه سرپوش بگذارند؟ خطاب به خبرنگار پرسش‌كننده گفت: شما خودتان بهتر از من مي‌فهميد؛ اين سوالي كه شما مي‌گوييد سوال نيست، جواب است. مردم هم بيشتر از همه مي‌فهمند. قضاوت مردم تعيين‌كننده است و هر كسي هر حرفي مي‌زند مسوول آن است و اگر امروز به همه‌ي حرف‌ها رسيدگي نشود زمان به همه‌ي حرف‌ها رسيدگي خواهد كرد.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره طرح مساله تقليل يا قطع روابط با انگلستان در مجلس و نظر دولت در اين ارتباط گفت: سابقه‌ انگليس در ايران بسيار خراب است و نوع عملكردي كه انگليس در طول تاريخ سياسي داشته آن را يك كشور بدنام كرده است. دخالت دولت انگليس در مسائل انتخابات و بعد از آن هم بر كسي پوشيده نيست؛ بنابراين بسيار طبيعي است كه در كشور ما هميشه بحث‌هايي در اين ارتباط مثلا در مورد اصل رابطه با انگليس، سطح روابط و ابعاد روابط سياسي و اجتماعي و فرهنگي و اين كه چه نيازي به اين رابطه وجود دارد، مطرح باشد.

مشايي افزود: اين كه در مجلس يا بيرون از آن و محافل، نزد نخبگان اين مباحث مطرح شود، بسيار طبيعي است و اين گونه مواضع عليه دولت انگليس به خاطر عملكردي كه داشته منطقي است.

وي ادامه داد: بايد به جامعه ايراني حق بدهيم كه نسبت به سياست‌هاي انگليس معترض و منتقد باشد.

رييس دفتر رييس‌جمهور، هم‌چنين گفت: اما دولت وقتي مي‌خواهد تصميمي بگيرد آن را بر اساس منافع ملي مي‌گيرد؛ چون قطع رابطه با يك كشور اساسا فقط به آن كشور محدود نمي‌شود و آثار و تبعاتي دارد؛ لذا دستگاه ديپلماسي و وزارت امور خارجه مجموعه بحث‌هاي كارشناسي را به عنوان پيشنهاد براي تصميم‌گيري در مسائل سياسي ارائه مي‌كند و اكنون چنين بحثي از سوي وزارت خارجه ارائه نشده است، طبعا اگر دستگاه ديپلماسي ما به چنين نظري برسد، آن را به دولت پيشنهاد مي‌كند تا در دولت نيز در مورد آن بحث و گفت‌وگو شود و در دستور كار دولت قرار بگيرد يا آقاي رييس‌جمهور در مورد آن نظر بدهند.

وي ادامه داد: مساله‌اي كه شما گفتيد در حال حاضر بحثي است كه در محافل مختلف در كشور مطرح است ولي چيزي به دولت ارائه نشده است.

مشايي گفت: به هر حال مي‌خواهم بگويم اگر روزي به قطع رابطه با انگليس روي بياوريم، همه دنيا بايد بدانند اين مساله كاملا و صددرصد تقصير دولت انگليس است.

مشايي هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به صحبت‌هاي شما مي‌توان اين نتيجه را گرفت كه چنين بحثي اكنون در دستگاه ديپلماسي و وزارت خارجه مطرح نيست؟ گفت: دستگاه ديپلماسي كشور هميشه موضوعات را مورد بحث و مطالعه‌ دقيق قرار مي‌دهد و در طول ماه‌هاي گذشته نيز اين امر را بررسي كرده اما هنوز چنين پيشنهادي مطرح نشده است كه در دولت بخواهد اين موضوع مورد بحث قرار بگيرد. ما در مجموعه بحث‌ها و بررسي‌هاي كارشناسي‌مان در هنگام تصميم‌گيري منافع كشور و تبعات بين‌المللي را مد نظر قرار مي‌دهيم./ایسنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.